یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

آیت الله سبحانی تاکید کرد:
توجه وزارت ارشاد به حفظ قرآن/ کاهش جمعیت به نفع کشور نیست
مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر راه اندازی مدارس قرآنی گفت: باید سعی کنیم حافظان قرآن را نسبت به جمعیت کنونی کشور افزایش دهیم.

 


صدای شیعه: آیت الله العظمی جعفر سبحانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد و اعضای ستاد برگزاری جشن‌های دهه کرامت که در موسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه باید مدارس قرانی برای تعلیم، حفظ و تفسیر قرآن دانش اموزان در کشور دایر شود افزود: لیبی با 7 میلیون جمعیت، 1 میلیون حافظ قرآن دارد و ما نیز باید سعی کنیم حافظان قرآن را نسبت به جمعیت کنونی کشور افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: وزارت ارشاد موضوع حفظ قران را در دستورکار قرار دهد، چرا که در در واقع نشر قرآن به نشر اخلاق در جامعه کمک می‌کند و کسانی که با قرآن مانوس هستند کمتر دچار گناه می‌شوند.

مرجع تقلید شیعیان پیشنهاد کرد: وزرات آموزش وپرورش هم می‌تواند یکسال دانش آموزان را بدون اینکه درس اصلی آنها آغاز شود حفظ و تعلیمات قرآن را به آنان آموزش دهد.

کتب مخالف با عقاید عرضه نشود

آیت الله سبحانی با تقدیر از وزیر ارشاد در خصوص برگزاری موفق نمایشگاه کتاب در اردیبهشت‌ماه سال جاری اظهار داشت: در نمایشگاه کتاب باید کتب مفید عرضه شود و کتاب‌هایی که با عقاید ما مغایرت دارد نباید عرضه شود.

وی عنوان کرد: در سایر کشورهای دنیا مشاهده می‌شود وقتی کتابی می‌خواهد وارد آن کشور شود با محدویت‌های فراوانی رو به رو می‌شوند که این مسئله نیز باید در کشور ما اجرا شود تا هر کتابی که از خارج وارد می‌شود انتشار و توزیع نیابد.

کشور می تواند  تا 150 میلیون نفر را تامین و تغذیه کند

وی در ادامه سخنان خود به موضوع تحدید نسل در کشور اشاره کرد و افزود: رویکرد کاهش جمعیت به نفع کشور نیست.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در کشور باید کسی مسئولیت این امر را بپذیرد و مسئولان کشور نیز معتقدند که کشور در حال حاضر تا 150 میلیون نفر را می‌توان تامین و تغذیه کند.

آیت الله سبحانی خطاب به وزیر و مسئولین وزرات ارشاد اظهار داشت: این امر از وظایف اداری شما نیست اما جز مسئولیت دینی شما به شمار می‌رود و باید سیاستی به خرج داد که در آینده نیز شیعه در کشور در اکثریت باشد.

وی گفت: صفویه و قاجار کشور را شیعه کردند و به ما تحویل دادند و ما امروز وظیفه داریم از این میراث حفظ و حراست کنیم.
تاکید بر آغاز چاپ کتاب ولایت از سوی وزارت ارشاد

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر آغاز چاپ کتاب ولایت از سوی وزارت ارشاد در کشور اظهارداشت: باید تلاش شود تا هر ساله کتابی در زمینه یکی از امامام معصوم تالیف و به چاپ برسد.

آیت الله سبحانی افزود: نباید تنها به برگزاری جشن‌ها بسنده کرد بلکه باید با انتشار چنین کتاب‌هایی به اهل بیت (ع) خدمت کنیم چرا که نشر کتب در زمینه ائمه در واقع ترویج مکتب اهل بیت (ع) است.

مفتخریم که رضوی هستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: امام رضا(ع) مهمان ما و ما میزبان ایشان هستیم و ایشان غریب نیستند و همراهان بسیاری دارد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: وجود امام رضا(ع) در عالم معنا حافظ و نگهدار این کشور است و کوچک‌ترین جسارت نسبت به این امام عکس العمل جدی در پی دارد و ما همه مفتخریم که رضوی هستیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.